A 21. századi Duray-nő, aki a művészetet viseli magán a mindennapokban

Hogy ki is a Duray-nő és hogyan viselheti magán a művészetet? Képzeljenek el egy híres művészt, akinek üvegképi megihletnek egy divat tervezőt, melyből megszületik a DURAY divatmárka. A brand létrejöttét és inspirációját a 20. századi festő és grafikus, Duray Tibor munkássága adta, - innen ered a márka neve.
A tervező, Oláh Zsigmond, aki már egy saját ismert és sikeres márkát tudhat maga mögött, ami nem más, mint a Zigi brand.
A Duray termékpalettájának fő inspirációja a festőművész színes üvegablak tervei voltak. A ruhák anyagain megjelenő többféle print ezen grafikai munkák hatását adják vissza, átalakítva a két dimenziós művészetet hordható darabokká.

A Duray-nő, akinek életét mélyen áthatja a különböző művészeti ágak ismerete és szeretete. Nemcsak körülveszi magát műalkotásokkal, hanem az önkifejezésének hangsúlyos része is. Magabiztos, kifinomult, önálló és sikeres, mégis könnyed, aki élvezi az életet.

A kollekciónak két irányvonala van, a fő vonal egy merészebb stílus, míg a kiegészítő vonal visszafogottabb, ami épp ellenpontozni kívánja a nagy színkavalkádot. Az elsőhöz tartoznak a mintás ruhák, melyek az épületekben lévő színes üvegablakokat imitálják. Utóbbi vonalhoz pedig a bézs színű darabok, melyek az üvegablakok “kereteit” adják, azaz a templomok és épületek mészfalait szimbolizálják, melyekben helyet kapnak ezen ékes díszek.

A Duray kollekciók felvonultatnak olyan darabokat, amelyek egyszerűen variálhatóak és beilleszthetőek a már meglévő ruhatárakba. Könnyen hordhatóak a hétköznapokban, de a figyelmes szemlélő minden esetben felfedezhet különleges részleteket, melyek izgalmassá teszik azokat és kiemelik őket a tömegből.

Duray Tibor munkáiból egy kis szeletet vihet haza - átvitt értelemben - az, aki a kollekció egyes darabjait választja. Ezen ruhák viselői a művész terveiből ihletett egyedi darabokkal gazdagodnak.